Een auto huren voor je trouwdag

Heb je binnenkort een gala of groot eindfeest op de planning en wil je een onvergetelijke entree maken? Dan kun je overwegen om een gala auto te huren via JouwTrouwAuto.nl. Een gala auto huren is dus eenvoudig. Je hebt keuze uit een groot scala aan verschillende exclusieve modellen auto’s variërend van Maserati’s, Ford Mustangs tot Rols Royces. Alle auto’s die op JouwTrouwAuto.nl te vinden zijn, zijn tegen bepaalde prijzen te huren voor een dagdeel of meerdere dagen. Je kunt zelf de kleur en het merk auto uitkiezen waar je graag jouw inkomst mee zou willen maken. Met of zonder chauffeur rijd je vervolgens binnen no time rond in een stijlvolle bolide als een stoere oldtimer of een stijlvolle sportauto.

Zoek een auto voor een feest uit die voldoet aan jouw wensen

De auto’s die via JouwTrouwAuto.nl te huur aangeboden worden kun je filteren op basis van merk, bouwjaar, kleur of prijs. Vervolgens krijg je een aanbod voor de kiezen waar je afhankelijk van jouw wensen en budget een keuze uit kunt maken. Klik op aanboden om meer te weten te komen over de prijzen van luxe auto’s waarin je je een koninklijk paar voelt.

Je kunt een offerte aanvragen en een auto boeken nadat je het aanbod rustig hebt bekeken. Vele auto’s die te huur zijn worden gebracht en opgehaald door de eigenaar van de auto zelf. De meest exclusieve auto’s als de Rolls Royce Daimler of de Cadillac Coup de Ville worden via JouwTrouwAuto.nl beschikbaar gesteld voor verhuur.

Trouwerij

De trouwerij, voor iedereen één van de mooiste dagen van zijn of haar leven. Maar daarnaast ook één van de meeste stressvolle dagen, met name de maanden die voorafgaan aan de trouwerij. Hieronder lees je over de geschiedenis van het huwelijk, wat er allemaal bij een trouwerij komt kijken.

De geschiedenis van het huwelijk

Voor de 11e eeuw was het huwelijk een economische overeenkomst en waren vaak alleen de ouders erbij aanwezig. Pas rond de 12e eeuw werd het ja-woord ingevoerd, maar daar hoefde verder niemand bij aanwezig te zijn. Hierdoor ontstonden er veel misverstanden, waardoor in 1563 werd besloten dat er verplicht een priester en andere getuigen bij aanwezig moesten zijn. In de 17e eeuw trouwden mannen gemiddeld op hun 28ste en vrouwen op hun 25ste. Nu, in het jaar 2016, ligt het gemiddelde niet heel veel hoger. De een trouwt al op zijn 22ste bijvoorbeeld, terwijl iemand anders het ja-woord pas geeft op zijn 33ste.

Wil je met me trouwen?

Allereerst moet je natuurlijk gevraagd worden door je partner, voordat de hele trouwerij überhaupt in zicht is. Wanneer jij volmondig ‘ja’ hebt gezegd, begint het echte feest pas echt. Jullie zijn verloofd, gaan in ondertrouw en daarna begint het plannen. Hoeveel tijd er tussen de verloving en de trouwerij zit is aan jullie. Vaak ligt dat aan de tijd van het jaar (wil je bijvoorbeeld per se in de zomer trouwen), moet er veel geregeld worden en stellen willen vaak nog even sparen zodat het hun droomdag wordt.

Voorbereidingen voor jullie trouwerij

Voordat je begint met het plannen van jullie huwelijk, zul je nooit geloven dat er zó veel geregeld moet worden. Welke muziek willen jullie? Wie worden jullie getuigen? Moeten jullie danslessen volgen voor de openingsdans? Hoe gaan de uitnodigingen eruit zien? Waar willen jullie gaan trouwen in Breda? Wie nodigen jullie uit? Waar gaan jullie op huwelijksreis? En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Je kunt er voor kiezen om een weddingplanner in de arm te nemen die veel zorgen uit handen neemt, maar misschien willen jullie het allemaal zelf doen. 1 tip: Maak van tevoren een goede planning en begin op tijd!

De grote dag is aangekomen

En dan… Alles is geregeld, jullie gasten zijn onderweg, de trouwlocatie ziet er perfect uit en jullie zijn bezig met het aantrekken van dat prachtige pak en die adembenemende jurk. Spannend! Hoe ziet de dag eruit? Veel mensen kiezen ervoor om eerst naar de kerk/het stadhuis te gaan voor het voltrekken van de trouwerij. Daarna wordt er vaak een fotoreportage ingepland en gaat iedereen daarna richting de feestlocatie. Stellen kiezen er vaak voor om met naaste familie en wat vrienden te dineren. Natuurlijk hoort een goed feest er ook bij, dus na het diner zijn alle overige gasten ook van harte welkom. Een trouwerij moet ten slotte goed gevierd worden met alle mensen die je liefhebt.

Enorm veel plezier en geluk gewenst jullie voorbereidingen en de grote dag!

Maak van je trouwdag een onvergetelijke dag

Het laat zich altijd aankondigen als de mooiste dag van je leven. De dag die je nooit meer zult vergeten en waar je er (als het goed is) ook maar één van meemaakt in je leven: je trouwdag. Voor de man gewoon een prachtige dag, maar het is eigenlijk de vrouw waar het die dag om gaat. Wat voor jurk heeft ze aan? Hoe ziet ze er uit? Het zijn vragen die iedereen, ook de man in kwestie, zich stelt en waar bijna iedereen pas vlak voor de trouwerij achter komt. En natuurlijk staat de bruid te stralen, het is immers haar dag. En dat is haar, en niet vergeten de bruidegom, natuurlijk meer dan gegund!

 

Veel te regelen

Een bruiloft is geen goedkoop sprookje. De jurk, het pak, de locatie en daarna de huwelijksreis: het moet allemaal op voorhand geregeld en vastgelegd worden en dat is best nog wel een tijdrovend iets. Op de dag zelf kun je dit allemaal een soort van uitbesteden: namelijk aan de ceremoniemeester. Die regelt alle zaken op de trouwdag zelf, als de bruid en bruidegom alleen nog oog voor elkaar hebben. Hij of zij regelt wellicht een fotograaf, zodat de dag voor altijd kan worden vastgelegd.

 

Maak het nog onvergetelijker

Er zijn echter legio manieren om de dag nog onvergetelijker te maken. Evenementen bureau Leiden weet daar bijvoorbeeld alles van. En daarvoor hoef je niet eens in de buurt van Leiden en omstreken voor te trouwen hoor. Het mag ook gewoon op een andere plaats in Nederland zijn. Kijk daarom maar eens snel op http://www.event-organisaties.nl/, zij hebben meer dan voldoende ideeën en uitjes om je trouwdag nog mooier te maken dan hij wellicht al is. Aarzel dus niet en neem eens een kijkje op de website. En vergeet vooral ook zelf niet van je trouwdag te genieten!

foto-voor-weddingshows

Trouwkaart

Als je van plan bent om te gaan trouwen, dan valt er meestal veel te regelen. Trouwkleding, een locatie, de plechtigheid en eventueel een feest of receptie. Maar er is nog een ander belangrijk punt, je wilt natuurlijk een originele trouwkaart waarmee je de gasten wilt informeren en ook kunt uitnodigen. Dat is lastiger dan je denkt. Wat wil je allemaal op de trouwkaart vermelden en in welke stijl wil je dat doen? Wil je niet iedereen voor het diner uitnodigen, maar wel voor het feest? Zodra je een beetje in je hoofd hebt hoe de dag gaat verlopen, kun je bepalen wat er op de kaart moet komen te staan. Maar voor die tijd kun je natuurlijk alvast wat rondsnuffelen tussen de verschillende trouwkaarten. Misschien doe je gelijk leuke ideeën op, voor de tekst of het voor ontwerp.

Een ruime keus aan trouwkaarten

Er zijn namelijk ontzettend veel verschillende soorten trouwkaarten. Jullie willen natuurlijk een bijzondere kaart vinden die aansluit bij de stijl van het voorgenomen huwelijk. Wil je een kaart met een foto of een trouwkaart met humor? Of misschien gaat de voorkeur wel uit naar een klassieke trouwkaart met een tekst die past bij de stijl van de kaart. Het kan ook zijn dat jullie al kinderen hebben en het leuk vinden om uit naam van de kids te trouwerij aan te kondigen. Ook hier zijn speciale trouwkaarten voor. Luxe kaarten, moderne kaarten, vintage kaarten, er is keus genoeg.

Heb je zelf ideeën voor een trouwkaart?

Het kan ook zijn dat jullie zelf al een compleet beeld hebben van hoe de trouwkaart er uit moet komen te zien. Vaak zijn er ook genoeg mogelijkheden om een eigen ontwerp voor de trouwkaart te gebruiken. Je ziet dat je alle kanten op kunt, dus dat wordt straks nog moeilijk kiezen. Het is daarom misschien verstandig als je vast eens vrijblijvend een kijkje gaat nemen bij de trouwkaarten. Zodra je alle informatie hebt, die op de trouwkaart moet worden vermeld, hoeft heb je nog genoeg tijd om het een en ander aan te passen indien nodig. Trouwkaarten moeten in ieder geval niet later dan zes weken voor het huwelijk verstuurd worden. Als je in de zomer trouwt, is het misschien zelfs handiger om ze een stuk eerder te sturen, zodat genodigden hier rekening mee kunnen houden tijdens het plannen van hun vakantie.

 

De perfecte bruiloft organiseren doe je zo

Gefeliciteerd, jullie gaan trouwen! Na het emotionele aanzoek en het inlichten van familie en vrienden wordt het tijd om de bruiloft te plannen. Heb je hiermee al een begin gemaakt? Dan heb je vast al gemerkt dat er veel geregeld moet worden. Om je op weg te helpen bij de planning van je bruiloft, vertellen wij hieronder meer over hoe je de perfecte bruiloft kunt organiseren!

Prik een datum

Voordat je begint met het organiseren van de bruiloft, is het goed om te bepalen naar welke dag je toewerkt. Prik daarom als eerste stap een datum voor de bruiloft en houd hierbij rekening met jullie wensen als toekomstig bruidspaar. Willen jullie bijvoorbeeld op een specifieke dag of in bepaald seizoen trouwen?

Bepaal het budget
Het bepalen van het budget behoort, naast het prikken van een datum, tot één van de eerste stappen bij het organiseren van een bruiloft. Hoeveel willen jullie aan de grote dag uitgeven? Ook is het goed om rekening te houden met een periode waarin jullie nog kunnen sparen voor de financiering van de bruiloft.

Kies een locatie en thema
Tijdens de trouwdag speelt de locatie een grote rol. Het is belangrijk om voor een trouwlocatie te kiezen die geschikt is voor een bepaald aantal gasten en eventueel passend is bij het trouwthema. Zorg ervoor dat zowel de locatie als het thema ruim op tijd worden vastgesteld. Dit zodat je meer tijd kunt besteden aan andere zaken op het takenlijstje. Tip: vergeet niet om het trouwvervoer op tijd te regelen!

getting-married

Stel de gastenlijst op

Bij het opstellen van de gastenlijst moet er rekening gehouden worden met een aantal punten. Hoeveel gasten willen jullie uitnodigen op de trouw- en feestlocatie? Met wie brengen jullie de trouwdag het liefst door? Zijn kinderen ook welkom? Onthoud: het is essentieel om de gasten ruim van tevoren uit te nodigen zodat zij eventueel vrij kunnen nemen of afspraken kunnen verzetten.

Schakel hulp in

Wees niet bang om hulp in te schakelen. Het organiseren van een bruiloft kan, afhankelijk van de wensen en behoeften, erg tijdrovend en vermoeiend zijn. Het is daarom goed om met bijvoorbeeld vrienden aan tafel te zitten en te brainstormen over alle zaken die (nog) geregeld moeten worden.

Geniet!

Na het prikken van een datum, het bepalen van het budget, het regelen van de trouwlocatie en het uitnodigen van de gasten blijven er genoeg belangrijke zaken over. Maak een to-do lijst met alle punten maar vergeet vooral niet om te genieten! Zoals tijdens het passen en uitkiezen van de bruidsjurk. Het organiseren van een bruiloft hoort niet stressvol maar juist onvergetelijk leuk!

Veel succes met het organiseren van de bruiloft en geniet!

 

 

Zet je stad op de kaart

Het is belangrijk dat steden zichzelf op de kaart brengen om zo aantrekkelijk te worden en te blijven voor bezoekers en mensen die in de stad eventueel willen gaan wonen. Dit kan op veel verschillende manieren worden gedaan en als dit goed word gedaan dan is de kans groot dat de inkomsten van de steden enorm omhoog gaan. hierdoor kunnen steden zich weer uitbreiden en vergroten, dit is heel belangrijk voor de verdere ontwikkelingen van de stad en voor het land zelf natuurlijk. Elk jaar krijgen steden een bepaald budget om dingen van te doen. dit kan betekenen dat er een nieuw station wordt gemaakt of dat er verschillende evenementen worden georganiseerd.

Het organiseren van evenementen word door veel steden gedaan. Dit is een goede manier om mensen naar de stad te trekken en mensen te amuseren. Het amuseren van de mensen kan worden gezien van het tevreden stellen van klanten en de relatie met deze klanten versterken als stad. Als je dit goed doet als stad dan raak je deze mensen niet snel kwijt waardoor er een goede stroom van inkomsten zal blijven aanhouden en alleen maar zal vergroten. Het organiseren van een evenement is nog niet zo lastig, wat wel belangrijk is, is dat het goed word ingezet. Als je een buitenfestival gaat organiseren midden in de winter zal de opkomst een heel stuk minder zijn dan als je dit organiseert in de zomer. Ook nationale feestdagen kunnen goed worden gebruikt om festivals of andere evenementen te organiseren. Op koningsdag worden bijvoorbeeld in heel Nederland feesten georganiseerd.

Je kan ook na afloop nog mensen trekken naar aanleiding van een evenement door middel van Event fotografie. Mensen kunnen dan na afloop nog zien en beleven hoe het festival was en hoe het eraan toe ging. Event photographer Amsterdam Remy de Klein is bijvoorbeeld een fotograaf die wel weet hoe hij een evenement goed kan presenteren door middel van zijn foto’s.

Do’s and don’ts voor het plannen van je bruiloft

Het is zo ver, jullie stappen het huwelijksbootje in. Er komt een hele hoop kijken wanneer je je bruiloft gaat plannen. Daarom een aantal handige do’s and don’ts om je even op weg te helpen!

Alles meteen willen plannen

Dit is een zekere don’t. Je bent natuurlijk helemaal enthousiast en wilt meteen beginnen met van alles te plannen. Dit zorgt voor een hoop stress. Er zijn namelijk bruiden die al een heel draaiboek klaar hebben liggen om mee aan de slag te gaan. Doe alles dus stap voor stap. Zo heb je overzicht en veel minder stress.

Vrijgezellenfeest organisatie

Onmisbaar bij een bruiloft is het vrijgezellenfeest, gezellig met vrienden en familie een knotsgekke dag of avond vieren dat de aanstaande nog “vrijgezel” is. Een goed vrijgezellenfeest vraagt om een goede organisatie. Het feest moet natuurlijk wel gezellig zijn en niet uit de hand lopen. De jaren dat het vrijgezellenfeest de avond voor de bruiloft wordt georganiseerd zijn allang voorbij. Voor alle tips en informatie over vrijgezellenfeesten organiseren kan je kijken op Vrijgezellen-feesten.nl.

Zorg dat je gasten iets te doen hebben

Dit is een do. Sommige gasten hebben een flink stuk moeten rijden om bij jullie aanwezig te zijn. Regel daarom even een broodje en wat te drinken voor als ze aankomen. Verder vallen er soms een aantal gaten in de planning. De bruid laat nog even op zich wachten omdat ze nog in de make-up zit, of jullie moeten tussendoor nog een fotoshoot doen. Zorg daarom dat de gasten tussendoor iets te doen hebben zodat ze zich niet gaan vervelen.

Amateurs inhuren

Don’t. Ja een bruiloft is duur, maar bedenk wel even wat dit voor een gevolgen kan hebben voor jullie dag. Dit is wel de belangrijkste dag uit jullie leven. Het officiële punt dat jullie je leven samen door het leven gaan als man en vrouw. Huur daarom professionals in. Denk bijvoorbeeld aan de muziek. Dit is wel heel belangrijk, omdat de muziek het feestje maakt of breekt. Neem daarom bijvoorbeeld een professionele bruiloft dj Zij draaien niet alleen muziek maar zij zorgen ook nog voor wat extra entertainment. Dit is altijd handig durven de gasten nog niet zo goed de dansvloer op te gaan. Dit geld niet alleen voor een bruiloft. Denk bijvoorbeeld ook aan een Sweet sixteen, of een bedrijfsfeestje.

Veel verschillende adviezen

Niet alleen jij, maar iedereen is natuurlijk helemaal enthousiast over jullie bruiloft. Vele zullen daarom ook genoeg tips geven om jullie een top bruiloft te geven. Deze tips zijn natuurlijk allemaal heel goed bedoelt, maar veel mensen denken vooral na over hoe hun eigen huwelijk eruit gaat zien wanneer ze jou tips geven. Daarom zullen veel tips niet echt bij jouw ideeën passen. Blijf daarom vooral bij jezelf. Door de vele verschillende tips kan je helemaal gek worden. Het is jullie dag dus doe vooral wat jullie zelf willen!

Media

Er zijn tegenwoordig wel meer inspiratiebronnen dan de tijdschriften van vroeger. Denk bijvoorbeeld aan Instagram of Pinterest. Hier kun je waanzinnige foto’s vinden over verschillende jurken, bloemstukken en locatie’s. Bedenk je hier wel bij dat dit vaak wel wat kost. Ze zijn ideaal voor inspiratie maar er hangt wel een prijskaartje aan.