De perfecte bruiloft organiseren doe je zo

Gefeliciteerd, jullie gaan trouwen! Na het emotionele aanzoek en het inlichten van familie en vrienden wordt het tijd om de bruiloft te plannen. Heb je hiermee al een begin gemaakt? Dan heb je vast al gemerkt dat er veel geregeld moet worden. Om je op weg te helpen bij de planning van je bruiloft, vertellen wij hieronder meer over hoe je de perfecte bruiloft kunt organiseren!

Prik een datum

Voordat je begint met het organiseren van de bruiloft, is het goed om te bepalen naar welke dag je toewerkt. Prik daarom als eerste stap een datum voor de bruiloft en houd hierbij rekening met jullie wensen als toekomstig bruidspaar. Willen jullie bijvoorbeeld op een specifieke dag of in bepaald seizoen trouwen?

Bepaal het budget
Het bepalen van het budget behoort, naast het prikken van een datum, tot één van de eerste stappen bij het organiseren van een bruiloft. Hoeveel willen jullie aan de grote dag uitgeven? Ook is het goed om rekening te houden met een periode waarin jullie nog kunnen sparen voor de financiering van de bruiloft.

Kies een locatie en thema
Tijdens de trouwdag speelt de locatie een grote rol. Het is belangrijk om voor een trouwlocatie te kiezen die geschikt is voor een bepaald aantal gasten en eventueel passend is bij het trouwthema. Zorg ervoor dat zowel de locatie als het thema ruim op tijd worden vastgesteld. Dit zodat je meer tijd kunt besteden aan andere zaken op het takenlijstje. Tip: vergeet niet om het trouwvervoer op tijd te regelen!

getting-married

Stel de gastenlijst op

Bij het opstellen van de gastenlijst moet er rekening gehouden worden met een aantal punten. Hoeveel gasten willen jullie uitnodigen op de trouw- en feestlocatie? Met wie brengen jullie de trouwdag het liefst door? Zijn kinderen ook welkom? Onthoud: het is essentieel om de gasten ruim van tevoren uit te nodigen zodat zij eventueel vrij kunnen nemen of afspraken kunnen verzetten.

Schakel hulp in

Wees niet bang om hulp in te schakelen. Het organiseren van een bruiloft kan, afhankelijk van de wensen en behoeften, erg tijdrovend en vermoeiend zijn. Het is daarom goed om met bijvoorbeeld vrienden aan tafel te zitten en te brainstormen over alle zaken die (nog) geregeld moeten worden.

Geniet!

Na het prikken van een datum, het bepalen van het budget, het regelen van de trouwlocatie en het uitnodigen van de gasten blijven er genoeg belangrijke zaken over. Maak een to-do lijst met alle punten maar vergeet vooral niet om te genieten! Zoals tijdens het passen en uitkiezen van de bruidsjurk. Het organiseren van een bruiloft hoort niet stressvol maar juist onvergetelijk leuk!

Veel succes met het organiseren van de bruiloft en geniet!

 

 

Zet je stad op de kaart

Het is belangrijk dat steden zichzelf op de kaart brengen om zo aantrekkelijk te worden en te blijven voor bezoekers en mensen die in de stad eventueel willen gaan wonen. Dit kan op veel verschillende manieren worden gedaan en als dit goed word gedaan dan is de kans groot dat de inkomsten van de steden enorm omhoog gaan. hierdoor kunnen steden zich weer uitbreiden en vergroten, dit is heel belangrijk voor de verdere ontwikkelingen van de stad en voor het land zelf natuurlijk. Elk jaar krijgen steden een bepaald budget om dingen van te doen. dit kan betekenen dat er een nieuw station wordt gemaakt of dat er verschillende evenementen worden georganiseerd.

Het organiseren van evenementen word door veel steden gedaan. Dit is een goede manier om mensen naar de stad te trekken en mensen te amuseren. Het amuseren van de mensen kan worden gezien van het tevreden stellen van klanten en de relatie met deze klanten versterken als stad. Als je dit goed doet als stad dan raak je deze mensen niet snel kwijt waardoor er een goede stroom van inkomsten zal blijven aanhouden en alleen maar zal vergroten. Het organiseren van een evenement is nog niet zo lastig, wat wel belangrijk is, is dat het goed word ingezet. Als je een buitenfestival gaat organiseren midden in de winter zal de opkomst een heel stuk minder zijn dan als je dit organiseert in de zomer. Ook nationale feestdagen kunnen goed worden gebruikt om festivals of andere evenementen te organiseren. Op koningsdag worden bijvoorbeeld in heel Nederland feesten georganiseerd.

Je kan ook na afloop nog mensen trekken naar aanleiding van een evenement door middel van Event fotografie. Mensen kunnen dan na afloop nog zien en beleven hoe het festival was en hoe het eraan toe ging. Event photographer Amsterdam Remy de Klein is bijvoorbeeld een fotograaf die wel weet hoe hij een evenement goed kan presenteren door middel van zijn foto’s.

Do’s and don’ts voor het plannen van je bruiloft

Het is zo ver, jullie stappen het huwelijksbootje in. Er komt een hele hoop kijken wanneer je je bruiloft gaat plannen. Daarom een aantal handige do’s and don’ts om je even op weg te helpen!

Alles meteen willen plannen

Dit is een zekere don’t. Je bent natuurlijk helemaal enthousiast en wilt meteen beginnen met van alles te plannen. Dit zorgt voor een hoop stress. Er zijn namelijk bruiden die al een heel draaiboek klaar hebben liggen om mee aan de slag te gaan. Doe alles dus stap voor stap. Zo heb je overzicht en veel minder stress.

Vrijgezellenfeest organisatie

Onmisbaar bij een bruiloft is het vrijgezellenfeest, gezellig met vrienden en familie een knotsgekke dag of avond vieren dat de aanstaande nog “vrijgezel” is. Een goed vrijgezellenfeest vraagt om een goede organisatie. Het feest moet natuurlijk wel gezellig zijn en niet uit de hand lopen. De jaren dat het vrijgezellenfeest de avond voor de bruiloft wordt georganiseerd zijn allang voorbij. Voor alle tips en informatie over vrijgezellenfeesten organiseren kan je kijken op Vrijgezellen-feesten.nl.

Zorg dat je gasten iets te doen hebben

Dit is een do. Sommige gasten hebben een flink stuk moeten rijden om bij jullie aanwezig te zijn. Regel daarom even een broodje en wat te drinken voor als ze aankomen. Verder vallen er soms een aantal gaten in de planning. De bruid laat nog even op zich wachten omdat ze nog in de make-up zit, of jullie moeten tussendoor nog een fotoshoot doen. Zorg daarom dat de gasten tussendoor iets te doen hebben zodat ze zich niet gaan vervelen.

Amateurs inhuren

Don’t. Ja een bruiloft is duur, maar bedenk wel even wat dit voor een gevolgen kan hebben voor jullie dag. Dit is wel de belangrijkste dag uit jullie leven. Het officiële punt dat jullie je leven samen door het leven gaan als man en vrouw. Huur daarom professionals in. Denk bijvoorbeeld aan de muziek. Dit is wel heel belangrijk, omdat de muziek het feestje maakt of breekt. Neem daarom bijvoorbeeld een professionele bruiloft dj Zij draaien niet alleen muziek maar zij zorgen ook nog voor wat extra entertainment. Dit is altijd handig durven de gasten nog niet zo goed de dansvloer op te gaan. Dit geld niet alleen voor een bruiloft. Denk bijvoorbeeld ook aan een Sweet sixteen, of een bedrijfsfeestje.

Veel verschillende adviezen

Niet alleen jij, maar iedereen is natuurlijk helemaal enthousiast over jullie bruiloft. Vele zullen daarom ook genoeg tips geven om jullie een top bruiloft te geven. Deze tips zijn natuurlijk allemaal heel goed bedoelt, maar veel mensen denken vooral na over hoe hun eigen huwelijk eruit gaat zien wanneer ze jou tips geven. Daarom zullen veel tips niet echt bij jouw ideeën passen. Blijf daarom vooral bij jezelf. Door de vele verschillende tips kan je helemaal gek worden. Het is jullie dag dus doe vooral wat jullie zelf willen!

Media

Er zijn tegenwoordig wel meer inspiratiebronnen dan de tijdschriften van vroeger. Denk bijvoorbeeld aan Instagram of Pinterest. Hier kun je waanzinnige foto’s vinden over verschillende jurken, bloemstukken en locatie’s. Bedenk je hier wel bij dat dit vaak wel wat kost. Ze zijn ideaal voor inspiratie maar er hangt wel een prijskaartje aan.